Μίλησε μας για το πως ξεκίνησε η σχέση σου με τη ζωγραφική;
Σε παιδική ηλικία μου άρεσε να περιγράφω, αρχικά με λέξεις, καταστάσεις που μου προκαλούσαν συναισθήματα ευφορίας. Μετά ανακάλυψα τα χρώματα που τα ίδια μου προκαλούσαν ευχάριστα συναισθήματα, ήταν σαν παιχνίδι.
Ποιοι παράγοντες θεωρείς ότι διαμορφώνουν την αισθητική ενός ανθρώπου;
Η ελευθερία. Ο άνθρωπος από νεαρή ηλικία θα πρέπει να αφήνεται στις επιλογές αυτές που ο ίδιος θεωρεί ότι θα τον επηρεάσουν θετικά. Η αισθητική διαμορφώνεται παράλληλα με την ελευθερία σκέψης και έκφρασης.
Περιέγραψέ μας τη διαδικασία από τη γέννηση μιας ιδέας έως τη μορφοποίησή της σε ζωγραφικό πίνακα.
Η γέννηση μιας ιδέας έρχεται αυθόρμητα και αβίαστα. Σε απόλυτη αρμονία με την προσωπική μου ζωή, η ιδέα πλάθεται και δουλεύεται όπως όταν κάποιος σχεδιάζει την ημέρα του.
Έχεις την τάση ως καλλιτέχνης να αμφισβητήσεις του κανόνες για να κάνεις την δική σου καλλιτεχνική υπέρβαση;
Αμφισβητώ όλους τους κανόνες. Τον καθωσπρεπισμό, θρησκευτικούς και κοινωνικούς κανόνες και τους ίδιους τους κανόνες ζωγραφικής. Θεωρώ ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να ζει έντονα, η τέχνη να ξεκινάει απ' την σκέψη, να περνάει από την επιφάνεια του καμβά και μετά να ξεπερνάει και αυτή.
Υπάρχουν κάποιοι συγκεκριμένοι ζωγράφοι οι οποίοι σε επηρέασαν στη διαμόρφωση του προσωπικού σου στυλ;
Ο σκηνοθέτης Θ. Αγγελόπουλος, η εικαστικός Μαρίνα Αbramovich, η ποιήτρια Anne Carson και άλλοι με έχουν επηρεάσει και κυρίως η "μη συμβατή" ματιά τους στο χρόνο.
Ποια είναι τα μηνύματα που θέλεις να περάσεις με τα έργα σου στο κόσμο και ποια συναισθήματα θέλεις να προκαλέσεις;
Το μήνυμα είναι ότι "όλα είναι δυνατά". Αν υποθετικά δεχτούμε το λανθασμένο ότι <<όλα γίνονται για ένα λόγο>> τότε ο άνθρωπος δεν πρέπει να αποδεχθεί τίποτα από όλα αυτά. Πρέπει να βρει τους λόγους που θα τον οδηγήσουν σε πράξεις. Ο λόγος προηγείται της πράξης.
Δεδομένου της σκληρής σημερινής πραγματικότητας πιστεύεις ότι η τέχνη σήμερα μπορεί να γίνει αξιόπιστη;
Η τέχνη δεν είναι αξιόπιστη, είναι εγωκεντρική. Ο καλλιτέχνης δεν υπηρετεί την τέχνη ούτε το σύστημα αλλά τον εαυτό του. Οπότε πρέπει να υπερβούμε τις καταστάσεις.
Η Κρήτη για σένα τι είναι ως τόπος καταγωγής, έμπνευση, δημιουργία η απλώς νοσταλγία. Θα μπορούσες να επιστρέψεις ξανά;
Στην Κρήτη έρχομαι πάρα πολύ συχνά για να δώ τους φίλους μου και τους ανθρώπους που με εμπνέουν.
Το Ηράκλειο είναι μια πρόσφορη πόλη για μια νέα εικαστικό που θέλει να ανοίξει τα φτερά της;
Ναι είναι. Υπάρχουν εκθέσεις και καλλιτεχνικά δρώμενα που είναι ενδιαφέροντα και επίσης το Ηράκλειο είναι μια πόλη συνέχεια σε κίνηση.
Τα τελευταία χρόνια στην πόλη μας γίνονται αρκετές προσπάθειες στο χώρο των πολιτισμού, τις οποίες ο κόσμος αγκαλιάζει. Τι πιστεύεις ότι χρειάζεται ακόμα;
Χρειάζονται ακόμα περισσότεροι πολυχώροι τέχνης.
Έργα σου είχαν φιλοξενηθεί στην έκθεση «Ψηφιακή πραγματικότητα» στο πλαίσια του 2ου Φεστιβάλ Ψηφιακού Κινηματογράφου. Μίλησε μας για αυτή.
Στην έκθεση Ψηφιακή Πραγματικότητα ασχολήθηκα με την καρδιά σαν ζωτικό όργανο αλλά και σαν όργανο σύμβολο. Η καρδιά στο έργο συνυπάρχει με άλλα σύμβολα του γυναικείου και ανδρικού φύλλου που συνδυάζονται μεταξύ τους μέσω του βασικού χρώματος στο οποίο αποδίδεται το ερωτικό συναίσθημα: το κόκκινο.
Ποια είναι τα καλλιτεχνικά σχέδιά σου για το μέλλον;
Performance....
fresh magazine
Επιμέλεια: Ρένια Καμνάκη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου